fredag 8 januari 2010

Solen förgyller ett kallt Helsingborg!

Sol, snö, minusgrader och himmel blå, härliga fredag! Jag njuter verkligen, för det är ganska sällan vi skåningar har "riktig" vinter.
Vi fick bära ut katten på morgonen, då är det kallt. Det är självklart att man ska ta en promenad denna härliga vinterdag!
Själv huttrar jag innan jag får näsan utanför dörren. Rejält med kläder i flera lager, mössa och mina varma älsklingskängor. Jag letar också fram min varmaste, gosigaste och allra längsta halsduk jag kan hitta, som jag virar flera varv runt halsen. Men trots nästan - 10 grader är det ändå riktigt skönt ute.


Det finns fler som gillar snö och att sola sig!


Man har ju fått lära sig att hanarna alltid är vackrast.
Men titta så fin blå färg honan har på ryggen!
Okej då, hanen har ett jättefint grönt huvud.


Ovanför Hallbergs trappor i närheten av Kärnan.


Kärnan.


Helsingborgs lasarett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar