söndag 3 januari 2010

Ett nytt år med många nya möjligheter

Såja, då var det 2010. 2010 igen, hade jag tänkt skriva av bara farten. Vilken besynnerlig tanke jag fick. Tänk om det faktiskt har varit 2010 en gång tidigare? Ganska spännande tanke. Vem vet? Spelar inte så stor roll, jag kan ändå inte komma ihåg nåt. Så nu lämnar jag det. Så var vi då inne på 2010 som sagt. Ett nytt år med massor av nya möjligheter! Jag har bestämt mig för att hela detta året, ska jag försöka vara så öppen som möjligt för alla tänkbara möjligheter och erbjudanden som dyker upp i min närvaro. Jag vill också lära känna många nya människor, för att dela med mig av mina erfarenheter men också för att lära mig mer av andras. En sak som jag gärna vill förbättra eller rättare sagt lära mig, är att bemästra min intuition. Ibland bara vet man något, utan att det finns någon förklaring. Alla har vi förmågan, men det är nog inte många som vet om det eller ens vågar tro på det. Jag tror att det egentligen är ganska enkelt att vara intiutiv, men att vi tänker för mycket, anstränger oss och gör det komplicerat. Till en början får man nog träna sig på att vara mer i nuet. Att inte fundera så mycket, varken på gårdagen eller morgondagen utan bara leva här och nu. Att lyssna inåt och våga tro på det man känner utan att döma sig själv. Ett flertal gånger har jag nonchalerat min första tanke eller upplevelse för att jag inte riktigt vågat tro på den, vilket senare har visat sig vara rätt. Man ska inte heller blanda in vad man tror någon annan tycker eller tror. Det är inte alltid så lätt. Jag har en viss förmåga att tänka lite för mycket ibland tror jag. Saker och ting som man oroar sig för eller som bekymrar en, har en förmåga att bli ganska stora i ens tankar. De tankarna överväldigar en ofta och "föser bort" de positiva sakerna som faktiskt existerar eller händer och som faktiskt är de viktigaste. Ibland när jag "kör fast" i det negativa försöker jag släppa det och tänka; Det blir oftast aldrig som man tänker ändå, lika bra att sluta tänka på det. Som tur är har man alltid många positiva upplevelser och tankar man kan plocka fram om man bara bestämmer sig för det. Det går att "köra iväg" negativa och dåliga tankar om man vill, och det vill man! Det bästa man kan göra är att ta på sig ett par sköna skor, varma kläder (just nu i alla fall) och gå ut och ta en promenad. Då kan det hända riktigt spännande saker, om man vågar släppa in det som erbjuds en förståss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar