söndag 6 februari 2011

Tollare - En trevlig hund med lust att lära

Vilken mysig söndag! Först åkte jag, Malin och Martin (hennes kille)
för att hälsa på en Tollare. Malin ska köpa hund, och det var ganska
länge sedan hon bestämde sig för just den rasen. Då kan det vara bra att ha träffat en i verkligheten också. En snäll kollega till mig bjöd hem oss så vi fick träffa Exhibit, som han heter.
Vi fick många goda råd och mycket information som kan vara bra när man ska "bli med hund". Det var en underbar hund som vi alla tre föll pladask för ♥♥♥! Han skäller inte speciellt mycket, är lugn och lär sig snabbt nya saker. Pälsen var alldeles ljuvlig; mjuk som en nallebjörn och vilken vacker färg! Han t.om. var lite försynt när vi kom. Jag älskar hundar som inte hoppar upp och slickar en i ansiktet det första de gör.
När jag kom hem bakade jag släta bullar och vips, hade vi semlor till söndagsfikat!
Nästan hela familjen blev samlad och alltid har vi lika kul när vi träffas. Mycket beror nog på att jag och Linda ofta ska berätta roliga historier. Vi är lika dåliga på att komma ihåg dem, och det blir ofta så tokigt att de som lyssnar skrattar åt oss i stället. Jag brukar nämligen komma ihåg slutet, vilket jag ivrigt börjar att berätta. Sen får Linda ta början och sedan "tokskrattar" vi för att det blev så galet!


"Hur länge ska man behöva vänta?
Kasta nån gång!"


"En av mina favoritleksaker!"


"Jag blir allt lite nyfiken av mig när jag ser
en bil parkerad. Jag hoppas på att min tjej
ska komma hit snart igen ♥
Men, jag är en stolt pappa i alla fall!"

1 kommentar: